Oby nie za pełny bo ja się spóźnię o studencki kwadransik :P
starter/urządzenie rozruchowe...
Zwiń
X
-
starter/urządzenie rozruchowe...
Ponieważ w zeszłym roku (mroźna zima) miałem małe problemy z porannym odpaleniem auta, kiedy to były temperatury -15 -20stopni. Myslalem wtedy o wymianie aukumulatora ale po pomiarach wyszlo że jest dobry, no i tak cały czas na nim jeżdżę i jest OK. Problem miałem jedynie kiedy w nocy temp spadała grubo poniżej zera.
Dzis w markecie zobaczyłem urządzenie rozruchowe (podobne do takiego: http://moto.allegro.pl/starter-urzad...270660027.html) w cenie 169zł i pomyslałem, że może by co takiego sobie kupić.
Co o takim czyms myslicie??? Jakie powinno mieć parametry by bez problemu odpalić 1.9TDI ???strazakp
Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.
-
-
Jak kupisz jakiś starter z Tesco czy czegoś w tym stylu to nawet lampka nie spełni swojego zadania bo jest w kiepskim miejscu. Chociaż benzynę ze startera odpaliłem, diesla już za żadne skarby (starter był w 100% naładowany) :szeroki_usmiech
Reasumując jak masz problem z aku to kup sobie 2 akumulator na zapas :diabelski_usmiech i na wszelki wypadek prostownik coby zawsze mieć jeden w pełni naładowany :diabelski_usmiechBest ET = 13.666
Skrome 2.0 tdi ~280KM/500Nm
PerfectService by DGW
http://allegro.pl/listing/user/listi...?us_id=1233872
http://tablica.pl/oferty/uzytkownik/1oson/
Komentarz
-
-
Moja siostra miała mega problemy z akumulatorem w zeszłej zimie i kupiła taki właśnie 'starter'. W Norauto za około 180zł pozwalający odpalić max silnik 1.6 benzyna, nie miał jakiś latarek czy sprężarek. Urządzenie spisywało się idealnie i nigdy nie zawiodło, a jego obsługa jest banalna.
Zaś do Diesla potrzebujesz odpowiedni starter do mocy silnika, do silnika 1.9 TDI za 300-400 zł byś coś rozsądnego chyba kupił.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez abstinenta takim co jest np do stara to można tez odpalać osobówki :?: taki co jest na siłę... :twisted: i jeździ na wózku bo jest taki ciężki :P
No chyba że coś takiego http://allegro.pl/6v-boster-starter-...260817320.html :diabelski_usmiech
Zamieszczone przez neoXsZaś do Diesla potrzebujesz odpowiedni starter do mocy silnika, do silnika 1.9 TDI za 300-400 zł byś coś rozsądnego chyba kupił.
strazakp, tym co w linku z alegro podałeś na 100% nie odpalisz 1.9 tdi bo mam identyczny i nie daje rady :szeroki_usmiechBest ET = 13.666
Skrome 2.0 tdi ~280KM/500Nm
PerfectService by DGW
http://allegro.pl/listing/user/listi...?us_id=1233872
http://tablica.pl/oferty/uzytkownik/1oson/
Komentarz
-
-
Kup sobie drugi aku, kable rozruchowe do tego i masz własny zestaw.
Jeden aku w cieple się wygrzewa i czeka. Jak nie odpalisz auta to po awaryjny i rozruch na kablach.
Rozwiązanie droższe (aku ok 400 do O1 + 30-50 za kable), ale pewniejsze.
Jak nie chcesz to zawsze możesz na noc wykręcać aku i brać ze sobą
Tylko sprawdź czy otworzysz auto z samego kluczyka (bez centralnego).
Edit: - każdym aku odpalisz auto, ważne aby miało 12V i prąd rozruchowy powyżej minimum dla danego silnika. Więc nie ma strachu że to z dużego auta. Kolega odpalał moto na kablach z auta (diesel, aku 72Ah, 680A prąd rozruchwy, w moto aku 14Ah )
Komentarz
-
-
Wożenie drugiego aku w bagażniku może się skończyć tym, że wyleje ci się elektrolit. Ja miałem taką przygodę z Fiatem Uno i nie było to zbyt przyjemne do czyszczenia
Poza tym taki starter wygodniej się nosi, można wszędzie go podpiąć do zwykłego gniazdka aby się naładował. Jakbym miał tak chodzić z drugim akumulatorem codziennie to bym miał lekkiego nerwa :P Kwestia jak często potrzebujesz pomocy w postaci rozruchu na kabelki.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez neoXsJakbym miał tak chodzić z drugim akumulatorem codziennie to bym miał lekkiego nerwa Kwestia jak często potrzebujesz pomocy w postaci rozruchu na kabelki.Zamieszczone przez neoXsWożenie drugiego aku w bagażniku może się skończyć tym, że wyleje ci się elektrolit. Ja
Dodatkowo można zainwestować w prostownik z funkcją rozruchu - mam jeszcze radziecki z prądem rozruchu do 180A, ale nie pamiętam już kiedy korzystałem z tej możliwości, jak pojawiają się pierwsze symptomy słabego akumulatora to go wymieniam (na razie to min. 5 lat w O2), bo nie mogę sobie pozwolić na problemy z odpalaniem.
Komentarz
-
-
W sumie to chyba jednak kupię nowy akumulator bo na tym ja jeżdżę ponad dwa lata a nie wiem jaki czas był używany przede mną.
Obecnie mam taki akumulator i wydaje mi się, że jest on trochę za słaby (mała pojemność i mały prąd rozruchowy), co?Załączone plikistrazakp
Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.
Komentarz
-
-
strazakp, no trwałosc akumulatora to około 4-6 lat od zalania (chyba że jakis made in Tesco albo Bierdon) , 70Ah jest wystarczajace, możesz co najwyżej kupic 72-74Ah(dopiero przy 74Ah bedziesz mogł sie spodziewac rozruchowego 650-700 EN tylko patrz dokladnie na rozmiar: ja polecam Varte, chyba że wolisz polską Centre. Pozdrawiam.
Komentarz
-
-
Kod:to moze byc aku od poczatku auta
Kod:no trwałosc akumulatora to około 4-6 lat od zalania (chyba że jakis made in Tesco albo Bierdon) , 70Ah jest wystarczajace, możesz co najwyżej kupic 72-74Ah(dopiero przy 74Ah bedziesz mogł sie spodziewac rozruchowego 650-700 EN tylko patrz dokladnie na rozmiar: ja polecam Varte, chyba że wolisz polską Centre.
lub Bosch http://moto.allegro.pl/akumulatory-b...260646570.html
ewentualnie taki Varta http://moto.allegro.pl/akumulator-va...249845345.htmlstrazakp
Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.
Komentarz
-
-
strazakp, osobiscie wybrał bym :Zamieszczone przez strazakpewentualnie taki Varta
i ciesze sie bo fabrycznie teraz w nowej Skodzie tez mam Varte wsadzona.
Komentarz
-
Komentarz